Spraytan er en af de hurtigst voksende behandlingsformer i Danmark.

Det er der flere årsager til

Danskerne vil stadig gerne have en flot kulør!

Det skal ske uden at udsætte sig selv for farlige UV stråler fra fx. solariet eller fra konventionel solbadning.

Idag kæmper solcentrene for livet, med stærkt faldende minutpriser, skiftende ejere og nye opfindelser hvorpå du kan få kulør på via deres solarier, og en agressiv markedsføring som nærmest kan forebygge cancer.
Men når alt kommer til alt, så er det stadig et solcenter, som kun kan differencerne sig på prisen, sin markedsføring og nye måder / “opfindelser” at give dig solariekulør på.
Alt sammen noget som er helt hen i vejret og ikke holder – de har danskerne luret.

Det er her Spraytan kommer ind i billedet – Spraytan kan alt det som solariet kan og meget mere til.
Danskerne vil gerne have den flotte kulør – men uden at udsætte sig selv og sin krop for skadelige UV stråler – De vælger anderledes end man gjorde for 5-10 år siden hvor man skødesløst søgte den flotte kulør via de metoder som var let tilgængelige.

spray-tan-bg


Fakta om Spraytan

  • Uskadelig produkter, baseret på naturlige produkter & vand – opfundet i 1940’erne.

  • Super flot resultat – som uden sammenligning kan sidestilles med 1-2 uger i sydens sol – opnået på 10-15 minutter

  • Ingen brug af skadelig UV stråling.

  • Personlig vejledning, guidening og behandling.

  • Nem proces – 10-15 minutter ind og ud af døren.

  • Skaber glæde, gavn og selvtillid.


Fakta om Solarie

  • Der er ca. 60 % øget risiko for at udvikle modermærkekræft, hvis man går i solarium, inden man fylder 35 år.

  • Børn og unge er altså mere udsatte for at få kræft fra uv-stråling, fordi deres krop er under udvikling. Derfor –jo yngre man er, jo farligere er solariet.

  • I Danmark skal solarierne overholde en EU-standard, men niveauet for den stråling er ofte meget høj. Det betyder, at man risikerer at blive udsat for en stråling svarende til et uv-indeks på omkring 12 – det samme som strålingen på en varm sommerdag i Spanien.

  • Der er heller ingen særlige krav til uddannelse af personale eller at der skal være personale tilstede. Man kan derfor ikke være sikker på at få korrekt vejledning i et solcenter, da her ofte blot er skiltning som vejledning.

  • Risikoen for modermærkekræft stiger med 75% ved 1 x solarie om måneden.

  • 165.000 danskere levere i dag med hudkræft, og tallet er desværre stigende.

Kilde: Kræftens Bekæmpelse


Stor Guide: Sådan starter du din egen forretning med Spraytan!

Dansk iværksætteri er inde i en guldalder i øjeblikket! – flere hundrede firmaer åbner hver måned et nyt CVR nummer i Danmark.
Danskerne tør at bevæge sig ud over en lønseddel, og vil gerne have yde en ekstra indsats for at skabe sig mere økonomisk frihed end den de får med lønchecken.

Det er der mange måder at gøre på – enten tager man et ekstra betalt job, eller også finde man noget man virkelig brænder og har flair for, også satser man og slår sig dermed som IVÆRKSÆTTER!

Spraytan branchen er på mange måder et godt eksempel på at man kan komme lagt som iværksætter. Dem der vil yde en ekstra indsats og har viljen og engagementet til at skabe sin egen forretning får succes.
Krydderet med nogle exceptionelt godt udstyr, de bedste produkter og den bedste service står vi hos Spraytana.dk absolut på mål for at man som ny spraytan iværksætter, får de absolut bedste forudsætninger for at komme i gang med spraytan behandlinger i sit lokalområde.


Start med egen Spraytansalon – fra bunden af.

Du kan virkelig se potentialet i faget, du kan se en forretning i at udfører behandlinger med spraytan og du vil gerne bidrage til at trække danskerne ud af solarierne og tilbyde dem et sundt alternativ, hvor effekten af behandlingen er 1/1 den samme – blot uden sundhedsrisikoen!

Hvordan kommer jeg igang?

Inden du træffer en beslutningen omkring at starte op med spraytan i dit lokalområde bør du først undersøge:

  • Er der konkurrenter i området?
    • Hvis ja – hvilke? – er det eksisterende spraytan saloner, skønhedsklinikker med spraytan på menuen eller solcentre.
  • Vil du kunne skabe et behov? Der hvor der er flest mennesker er også der er størst behov – det giver sig selv – dog er der lokale forhold som kan gøre at det giver mening at åbne, selvom byen ikke normalt har et befolkningstal som retfærdiggør projektet – fx. blokhus eller marienlyst hvor befolkningsantallet i sommerperioden er stærkt stigende.
  • Lav en SWOT analyse over din forretning – afdæk forretnings nuværende situation over fordele/ulemper.

Når ovenstående forhold er afdækket og alt peger på at du bare skal i gang med en ny forretnings, så er det bare om at komme i gang.

  1. Læg ud på virk.dk – Opret et CVR nummer – du skal bruge dit NEM-ID til at oprette din virksomhed. (hvad skal dit firma hedde? – mere om det senere)
    Det er vigtigt at du starter ud med ordnede forhold som kommende erhvervsdrivende – det øger din anelse overfor omverdenen, at du og din forretning er registreret med et CVR nummer. Du skal ligeledes vælge selskabsform – skal du danne firma som et enkeltsmandsfirma eller som Selskab – De fleste vælger, at starte ud med et enkeltsmandsfirma, i starten. læs meget mere omkring virksomhedsformer her.
  2. Find et ønskede lokale til formålet.
    Det er mest optimalt hvis du kan afsætte følgende til formålet:
    Behandlingslokalet – 10-15 kvm. til formålet,  – selve behandlingsområdet, inkl. udstyr, og plads til behandling fylder ca. 6-8 kvm. – Derudover skal der være plads til afregning, omklædning og evt. tørring af kunden.
    Venteområde – det er vigtigt, med denne type behandlinger, at du har, eller har adgang til en passende område hvor dine klienter kan vente. Venteområdet bør helt klart være adskilt fra behandlingslokalet, pga. diskretionskutyme.Nogle vælger at starte i et tilstødende lokale i eget hjem, i måske i et annex i haven.
    Fordelen ved dette er klart at det gør det nemt at gå til og fra behandlinger, og at du ikke er afhængig af at være væk fra hus og hjem.
    Desuden skal du ikke have udgifter til husleje, udover det du allerede betaler. Det er en nem og økonomisk attraktiv måde at komme igang på, uden de store risici.
    Ulempen er dog at du vil opleve et rend af kunder igennem havelågen – dette skal du helt sikkert gøre op med dig selv om det er noget du har lyst til.
    Desuden kan der være udgifter forbundet med etableringen af egnet forhold til spraytan formålet og at du selvfølgelig kommer til at undvære noget at dit hus til forretning.
  3. Hvad skal virksomheden hedde?Ja – det er jo altid det store spørgsmål omkring navngivning – det skal gerne være noget som signalere det man laver, noget som er nemt at huske, og noget som ikke i forvejen er taget af andre.
    Dernæst vil det være en STOR fordel at udsøge om domænet på nettet er ledigt – man kommer ikke langt med et firma hvis ikke domænet er ledigt – udsøg et domæne her og se om det er ledigt.
    Er dit ønskede domæne ledigt, KØB KØB KØB 🙂 Det koster omkring 45 kr. om året at have et domæne.
    Dette bør du teknisk set allerede gøre før du ansøger om CVR nummer – så kan du fra start af Virksomheden strømligne navnet med CVR nummeret – og dermed er der rene linjer.
    YES – nu har du domænet på plads – du har CVR nummeret på plads – hvad så nu?
  4. Next Step for dig vil være at alliere dig med en kompetent person som kan bygge websites op – du har købt dit domæne (ex. spraytanbymette.dk) – nu skal du have fyldt indhold på.
    Vi vil klart anbefale dig at lave følgende faner som dine kunder kan se:

    1. Forside – din internet butiksfacade – her skal kunden nemt og indbydende blive mødt at et venligt, og imødekommende setup – således kunden har lyst til at se mere. – og VIGTIGST af alt – et LINK TIL ONLINE BOOKING! (mere om det senere)
    2. Hvad er spraytan? – en beskrivende siden som beskriver spraytan faget fra A-Z
    3. Online Booking – I dagens Danmark er det super vigtigt at, man som kunde ikke skal bruge tid på at skrive frem og tilbage omkring frisørtider, kosmetologtider eller Spraytan tider – det bør foregå på en nem og tilgængelig måde.
      Der findes et hav af af forskellige online kalendere som nemt kan integreres til dit website – Så kan kunderne selv udsøge ledige tider, overføre den bookede tid til egen kalender, få reminders tilsendt pr. sms eller mail, samt få bekræftet sin booking. Alt sammen noget som gør livet som selvstændig, som lever at at sælge sin tid, MEGET nemmere.
    4. Hvordan foregår behandlingen – det er essentielt at du er meget omhyggelig i at beskrive kundens rejse, fra kunden træder ind af døren, til kunden træder ud igen – En frisør behøver ikke så så høj grad beskrive dette – de fleste mennesker ved godt hvordan en tur hos en frisør foregår – men hos en spraytan salon, er det vigtigt at du beskriver forløbet fra A-Z. Kunden har måske aldrig før besøgt en spraytan salon, og er derfor måske i tvivl omkring forløbet? Derfor er det SUPER vigtigt at du beskriver forløbet så akkurat som muligt. – Det vil være med til at overbevise kunden om at spraytan er sagen, og at man ikke skal tøve og dermed søge tilbage til det man kender og hvor der ikke er anden menneskelig kontakt – fx. i et solcenter!
    5. Hvem er vi (Om os) Denne side beskriver hvem der driver forretningen – Denne side er en af de mest besøgte gennemsnitlige sider, på tværs af alle websites, gennem tiden.
      Og det er med rette at det forholder sig således. Kunderne vil gerne vide hvem de handler med – og specielt hvem er det der skal se mig som kunde afklædt.
    6. Anmeldelser – det er ligeledes vigtigt at du som spraytanner, sikrer at dine behandlinger, alle sammen er TOP professionelle, og at dine kunder går ud af døren med det bedste resultat, den bedste behandling og det største smil på læben! Det er i høj grad med til at sikre at dine kunder kommer igen – og igen – og igen. Men endnu mere vigtigt er det også at nye potentielle kunder, kan aflæse dine anmeldelser – og se hvad andre tidligere kunder har skrevet omkring dig, din forretning og deres oplevelse. Anmeldelser avler både kunder, men avler i den grad også nye/flere anmeldelser – som så avler nye kunder. Det siger sig selv at jo bedre anmeldelser du får samlet sammen, jo større er potentialet for succes. – Din forrretnings succes, måles også på ry og rygte – og her er gode anmeldelser / tilfredse kunder værd at samle på!
      Skulle ulykken ske, at der er en kunde som har opnået et dårligt resultat, så tøv IKKE med at kompensere din kunde! For det første handler det om at du, med et dårligt ry, ikke kan drive forretning ret lang tid og alt din tid, alle dine penge og alt dit arbejde du har brugt på at bygge en forretning op, går tabt, hvis du kontinuerligt får dårlige anmeldelser. Det ønsker du ikke – så skulle der være sket en fejl, så sørg for at giv kunden en ekstraordinær god oplevelse – ALDRIG hold på dit – Kunden har ALTID RET – også selvom kunden ikke har ret. Du vinder intet ved at holde på dit – INTET! Du risikere kun at kunden tager sig tid til at anmelde din forretning – og den anmeldelse vil være synlig for kommende kunder – NOT GOOD!
    7. Kontakt os – Siden hvor dine kontakt informationer ligger frit tilgængelig – Som forretningsdrivende har man sjældent fri – og man har måske heller ikke lyst til at der er kunder der går forgæves ved ikke at kunne stille eventuelle spørgsmål inden en eventuel booking.
      Sørg for at have telefonnummer, email, navn, adresse, by , kort sagt – alt tilgængelig information til rådighed for dine kunder. Det er et must have.
    8. Sociale medier. – I Dagens Danmark er det et MUST HAVE at være aktiv på de sociale medier, og meget gerne på flere platforme, herunder Facebook og Instagram. Det er igennem de sociale medier du vil kunne udbrede din virksomhed på absolut bedste vis. Her kan din komme i direkte kontakt med dine kunder, som kan booke tid, give dig anmeldelser af din service, deltage i konkurrencer – alt sammen noget som er med til at udbrede kendskabet til din forretning og dit ry og rygte. Sørg for at linke til dine sociale medier via dit website med ikoner eller links.
  5. Google Adwords – Dette redskab er helt vildt vigtigt ifht. hvordan du eller kommer igang med din forretning. Kunderne søger efter et produkt eller en ydelse – fx. spraytan Aalborg – hvis ikke netop din forretning ligger på side 1, så er du så godt som usynlig overfor potentielle kunder. Derfor er det super vigtigt at du har en aktiv og målrettet kampagnekonto hos google – det er her langt de fleste kunder søger efter dit produkt/Ydelse. Hvis ikke du selv har evnerne til at oprette en googlekonto og adwordskonto, så findes der mange eksperter på denne front som ikke laver andet end at sætte kunder op – det er de bedste penge du kan investere i det lange løb.

Der er selvfølgelig mange ting at tage hensyn til når man som iværksætter starter op med sit projekt.  ovenstående guide er selvfølgelig lige first hand, udpluk over alle de ting man skal og bør huske. Det er en god ide at alliere sig med en kompetent sparringspartner som kan hjælpe dig i gang hvis du ikke selv har mod på at starte ud.
*Guiden er baseret på egne erfaringer og dermed ikke en facitliste – men derimod til inspiration og på eget ansvar.

 


 Start op som franchisetager hos Spraytan.dk

Vi tilbyder desuden at du kan starte op under Spraytan.dk‘s vinger.
Vi søger nye samarbejdspartnere til at åbne flere selvstændige spraytan salonner i spraytan.dk regi.
Samarbejdet med dig er baseret på en franchiseaftale, hvor du som selvstændig driver og agere under Spraytan.dks forretningsbetingelser, men er 100 % selvstændig. – Præcis som McDonalds eller Rema 1000 også tilbyder selvstændige at drive forretning under deres brand.

Fordelen ved at blive selvstændig under Spraytan.dk er at der er en masse udgifter som du slipper for.
Og en masse praktisk som du ikke skal forholde dig til – alt sammen noget som vi sørger for.

Guldpakken

En fuld integration af spraytan.dk koncept hvilket blandt andet indebærer følgende:

 Spraytan.dk’s bookingsystem (Specialpris gennem os)

  • Spraytan.dk’s skiltning, og indretningsstil – Indkøb til kostpris)
  • Spraytan.dk’s POS materiale (indkøb til kostpris)
  • Spraytan.dk’s udstyr -og væskepakke (Opstartspakke til indkøbspriser)
  • Rabataftale på alt via Spraytana.dk
  • Spraytan.dk’s beklædning (Indkøb til kostpris)
  • Google Adwordsannonce
  • Lav Royalty (6,95 % af månedlig omsætning)
  • Månedligt abonnement ( 399 kr.) (svarende til kun 2 behandlinger a 200 kr. pr. måned)
  • Ingen Forudbetaling eller opstartsgebyr – du betaler løbende over royalty fee’et samt via det månedlige abonnement)
  • Gratis Opstartskursus (værdi 3.125 kr.)
  • Gratis sparring, udvikling, finpudsningskurser.
  • Egen fortjeneste – Alt fortjeneste går til dig (minus vores royalty + abonnement)
  • Genvej til kunder – kom hurtigt i gang. (Spraytan.dk er det bedste navn hvis man skal søge efter spraytan behandlinger via google)
  • Ingen håndtering af hjemmeside (Alt er klaret – du får din egen underside, hvor kunderne kan læse alt omkring dig og din salon) 
  • Egne SoMe kontoer (“Spraytan.dk – Hillerød” – fx på facebook, instagram ovs. – vi er med som medejere af dine kontis således vi kan markedsfører dig også, når vi skriver ud generelt)
  • Revisionshenvisning ( vi kan henvise dig en revisor hvis ikke du selv har en i dag)
  • Regnskabshenvisning (Vi kan henvise dig til et regnskabsprogram hvis ikke du har et i dag)
  • Advokatgodkendt Franchisekontrakt – 3 års løbetid. – 3 måneders opsigelsesperiode.

Sølvpakken

Du starter op med Spraytan behandlinger under eget navn, men vi henviser til dig via spraytan.dk – dette indebærer følgende: 

  • Opstartskursus skal tages gennem os (Spraytana.dk) – 3.125 kr.
  • Månedligt abonnement ( 399 kr.) (svarende til kun 2 behandlinger a 200 kr. pr. måned)
  • Du betaler pr. henvisning som bliver ledt via Spraytan.dk til dig og din hjemmeside, uanfægtet om det fører til booking eller ikke – 4 kr. pr. henvisning.
  • Ingen forudbetaling eller opstartsgebyr.
  • Du står selv for skiltning, bookingsystem, indretning, POS, materialer, udstyr og væskevalg.
  • Vi giver 10 % rabat på opstartspakker via Spraytana.dk, ifbm. Kursus samt efterfølgende 10 % på alle indkøb.
  • Du benytter egen hjemmeside, sociale medier ovs.
  • Eget navn på spraytan.dk, men har ingen underside med beskrivelser via Spraytan.dk
  • Advokatgodkendt Franchisekontrakt –  1 års løbetid. – 3 måneders opsigelsesperiode.

Læs alt omkring vores franchisemodel med Spraytan.dk her


Start med mobil Spraytan forretning.

Ønsker du at starte op med en mobil spraytan forretning er dette også muligt.
Har du evnerne, modet og lysten til at tage ud og gøre en masse mennesker glade, give dem en lækker kulør og samtidig tjene en skilling så kan du måske åbne en mobil spraytan forretning op.

Mange af krav til at starte en Mobil spraytan forretning op, er meget lig ovenstående punkter, dog uden at du har brug for et lokale. Alle andre punkter bør du stadig indrette dig med.

Dog har du brug for noget transportvenlig udstyr

Til sådan en pakke vil vi anbefale dig følgende set.

Derudover skal du selvfølgelig have adgang til transport som kan fragte dig og dit udstyr rundt.

 


Start op med Spraytan som en del at din eksisterende salon.

Du har allerede en fx. frisørsalon, et fitnesscenter, kosmetolog salon, eller noget helt 3.  men kunne godt se dig selv tilbyde noget ekstra på din behandlingsliste – du søger og finder frem til spraytan.
Dette er  den nemme form for tilpasning.

Du har sikkert allerede adgang til et egnet lokale, et lokale i jeres salon som i enten gerne vil udnytte bedere end det i gør i dag eller måske i kan se muligheden for at opbygge et lokale hvor spraytan vil være egnet til formålet.

Og fordi du allerede er en igangværende erhvervsdrivende har du allerede overvundet alle opstartens facetter.
Du er mere en velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål omkring opstart med spraytan – vi står klar til at hjælpe dig i gang.
Vi har gjort det før og gør det gerne igen.


Kontakt os her:

Peter Brandt Mikkelsen
Ejer af Spraytandotdk ApS, som driver Spraytana.dk ApS og Spraytan.dk ApS
Tlf. 29 27 55 58
Mail: info@spraytana.dk 

www.spraytana.dk
www.spraytan.dk